Ziet jouw onboarding van nieuwe mensen er ook zo uit?

2-3 weken online of op kantoor van 9 tot 5 elke dag, spitten door presentaties over ICP’s, concurrentie, salesproces, problemen die we oplossen, discovery, prijs, product, systemen & tools, kennismaken met het team, klantsegmentatie…. en ga zo maar door.

Vermoeiend. Kost bakken met tijd. En het ergste?

Weten dat je al deze dingen weer moet doen als je je volgende teamlid aanneemt.

Zo zag onboarding van nieuwe mensen er in het verleden voor mij uit.

Hoe het beter kan:

  • Consistente herhaalbare cursussen in Google Class room of een eigen LMS waar nieuwe mensen doorheen werken voor alle bovenstaande onderwerpen.
  • Het is dezelfde trainingssessie die je anders live of via Meet zou geven, maar nu zonder dat jij er zelf aan deelneemt.
  • Luisteren naar een beschikbare bibliotheek van echte gecategoriseerde sales gesprekken. Koud bellen, Discovery, Demos, Onboarding, Klant Interviews (hier start de versnelling op het gebied van leren)
  • Oefen pitches, zodat nieuwe mensen goed worden op het gebied van de boodschap die ze vertellen, vragen die ze stellen, luisteren, begrijpen, openen van een gesprek en bezwaarbehandeling.
  • Korte live sessies met jou, waarbij de focus ligt op vragen die ze hebben naar aanleiding van de cursusinhoud.

Waarom door blijven gaan op de oude manier?

sales #onboarding #coaching #salesmanagers #training