Een veel gebruikt argument door managers, om sales gesprekken niet of nauwelijks te reviewen.
Hieronder nog een aantal.
⁃ Ik vraag of ze willen opnemen maar ze vergeten het te doen.
⁃ Ze vinden het lastig om toestemming voor opnemen te vragen aan de klant.
⁃ Terugluisteren van gesprekken geeft ze het gevoel dat ze in een callcenter werken.
⁃ Ze zijn bang bang om de sales gesprekken terug te luisteren.
⁃ Ze zijn bang dat ze op hun fouten worden afgerekend.
⁃ Ze vinden het niet nodig.
⁃ Gesprekken terugluisteren is iets voor junior sales niet voor senior.
⁃ Het kost teveel tijd en ik heb het al zo druk.
– Als manager heb ik geen tijd hiervoor. Ze moeten zelfstandig kunnen werken.
– Ik bespreek de cijfers wekelijks, dus gesprekken luisteren heeft weinig zin.
– Ze komen toch wel naar me toe als ze een probleem hebben.
– Ik heb een hoogopgeleid team ik denk wel dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Dus….. beter worden en groeien zijn we klaar mee zodra we een bepaalde positie hebben?
Of toch niet?
Als fan van een sport zouden we op onze hoogste poten staan als ons favoriete sportteam nooit meer zou trainen, nooit meer gecoacht zou worden op basis van wat de spelers daadwerkelijk deden tijdens trainingen en wedstrijden. Het resultaat van de wedstrijden zou ons elke keer teleurstellen.
Waarom accepteren we dit wel als het gaat om business? Hoef je daar niet beter te worden? Heb je daar geen feedback nodig? Of denken jij en de sales afdeling dat jullie aangeboren talenten hebben die jullie superieur maken?
Kleine wake-up call!
Alles valt te leren door het te doen, te oefenen en te coachen. Managers en sales afdelingen, die denken dat ze niets meer hoeven te leren zitten vast (fixed mindset) en zullen worden ingehaald door de mensen en organisaties, die blijvend willen leren en beter worden (Growth Mindset).
Goede nieuws!
Het is nog niet te laat. Je kunt vandaag nog starten. Weet je niet hoe? Dat is niet erg we helpen je graag.