Blog

Wat is er mis met het praten over optimalisatie?

Deze vraag kwam recent naar voren in één van onze Sales Mentor Sessies.  Het antwoord:  ÉÉN)- Het woord “Optimalisatie” wordt te vaak gebruikt. Het is ruis. Het brein 🧠 van jouw potentiële klant hoort het en denkt lekker “SAAI” en valt daarna in slaap .  TWEE)- Optimalisatie is abstract. Het brein 🧠 van jouw potentiële klant…
Read more

Te vroeg met de oplossing komen.

Waarom je winbare deals verliest deel 3! Te vroeg met de oplossing komen. Reden:Het komt zelden voor dat prospects ‘s ochtends wakker worden en denken: ‘ik heb jouw product nodig!’. Mensen kopen geen producten maar kopen oplossingen voor problemen die ze hebben. Als je de fase overslaat waarin je probeert het probleem te begrijpen en…
Read more

De behoefte om aardig gevonden te worden. Is een reden waarom je deals verliest.

Reden: 86% van de minder sterke verkopers heeft behoefte om aardig gevonden te worden, ten opzichte van slechts 11% van de top performers (Objective Management Group, na beoordeling van 2 miljoen verkoop professionals). Het is de grootste prestatie-indicator.  Deze sales mensen hebben liever vriendelijke gesprekken in plaats van het stellen van onderzoekende vragen die het verschil…
Read more

Een gebrek aan actief luisteren

Waarom verlies je sommige deals? Dan zou het o.a. wel eens hiermee te maken kunnen hebben. Een gebrek aan actief luisteren Reden: Actief luisteren is het intrinsiek afstemmen op de specifieke woorden en zinnen, die potentiële klanten tegen ons zeggen en onze reactie op de inhoud van die dialoog.  Als we niet actief luisteren, missen we…
Read more

Verlies je deals? Dan zou het wel eens hiermee te maken kunnen hebben.

Te weinig ‘pijn’, waarde en/of motivatie Om te ontdekken of je klant echt de urgentie heeft om te kopen en ook de motivatie heeft, om zijn problemen daadwerkelijk aan te pakken is het belangrijk, om uitdagingen die onder de oppervlakte liggen naar boven te halen.  Een van de meest voorkomende fouten, die salesmensen maken is…
Read more

Louis van Gaal was 1 van de eerste voetbalcoaches die video analyses inzette. ⚽

Van Gaal besefte dat zijn invloed op het succes van het team maar 10% was, dus wilde deze 10% optimaal benutten. 📈 Hij maakte destijds gebruik van twee videorecorders om de juiste momenten te selecteren. In het ene apparaat zat de opname van de wedstrijd. Daarop selecteerde hij de momenten. Met de andere videorecorder nam…
Read more

Aardig gevonden worden.

86% van de zwakste verkopers heeft behoefte om aardig gevonden te worden, ten opzichte van slechts 11% van de top performers… 🤗 Ze hebben liever vriendelijke gesprekken in plaats van het stellen van onderzoekende vragen die het verschil maken in. Hoe zit dat dan met de gun factor? Het blijkt dat, om je de deal…
Read more

Call Coaching

Call Coaching…

Wordt binnen sales veel over gesproken.

Maar eigenlijk zelden wordt het goed en volledig uitgevoerd.

Dit is een activiteit waar bijna iedereen moeite mee heeft.

Zowel managers als sales.

Waarom zou je je druk maken over mentale gezondheid in een sales omgeving?

Waarom zou je je druk maken over mentale gezondheid in een sales omgeving? SalesMentor heeft als missie: To enable salespeople to have meaningful interactions so they learn and earn more and feel happy about their job. Wij zijn opgericht om sales mensen in hun kracht te zetten, om piekniveaus op salesgebied te halen, op een…
Read more

Winnen met Remote Sales!

Winnen met Remote Sales! 🚀 Het lijkt er op dat we voorlopig nog we even gebonden zijn aan het 👩🏻‍💻thuiswerken en klantcontact beperkt blijft tot bellen of video meetings. Vorige week postte ik al een poll over het ontstaan en toeslaan van zoom 🥱vermoeidheid. In deze remote werkmodus is het vaak een uitdaging om de…
Read more