Blog

Be aware of the heroes in your company.

We all love the people who solve a problem quickly with a tangible result right? There is a downside to quick problem solving. Some company heroes keep solving the same problem over and over again, without a structural solution being implemented. You probably recognise the way people talk: hey Joe i have a problem with…
Read more

Wil je weten hoe je in 3 stappen leads kan genereren door het gebruik van polls op Linkedin?

1️⃣ Maak een poll met een onderwerp wat zijdelings te maken heeft met jouw business. Mijn bijvoorbeeld ‘Wat is voor jou de belangrijkste factor bij het kiezen van een nieuwe sales baan?’ 2️⃣ Je kan in de poll zien wie wat gestemd heeft, loop hier doorheen en kijk welke personen er binnen jouw ideale klantprofiel…
Read more

Mijn team vindt sales gesprekken terugluisteren ongemakkelijk en ik dus ook.

Een veel gebruikt argument door managers, om sales gesprekken niet of nauwelijks te reviewen. Hieronder nog een aantal. ⁃ Ik vraag of ze willen opnemen maar ze vergeten het te doen.⁃ Ze vinden het lastig om toestemming voor opnemen te vragen aan de klant.⁃ Terugluisteren van gesprekken geeft ze het gevoel dat ze in een…
Read more

Heb jij jouw ontwikkelingsbudget voor 2022 al over de balk gesmeten?

Veel sales-gerichte bedrijven organiseren 1/2 keer per jaar een training en zien het als noodzakelijk kwaad. Vaak vinden ze het gek dat deze training vrij weinig oplevert. Terwijl wetenschappelijk is bewezen dat na een eenmalige training normaliter 80% van de nieuw geleerde kennis na een dag is verdwenen.* Hoeveel budget gooi jij per jaar weg?…
Read more

Hoe zorg je dat nieuw ontwikkelde kennis vanuit een training en/of opleiding niet verloren gaat?

Slechts 40% van de opgedane kennis wordt direct na de training toegepast in het werk (60% gaat dus direct verloren). Na zes maanden is dit nog maar 25% en na een jaar nog 15%. De grootste uitdaging is om de kennis en vaardigheden, die in een veilige leeromgeving zijn opgedaan toe te passen binnen de…
Read more

Goede sales coaching is te vergelijken met het coachen van top sporters.

Je moet oefenen, maar ook goed kijken en vastleggen hoe de oefeningen daadwerkelijk zijn uitgevoerd. Te vaak zien we bij bedrijven dat ze alleen maar één van de twee dingen doen in plaats van beide. Hier is een structuur waarin alle twee zijn opgenomen: Stap 1: Laat sales zelf kiezen welke prospect ze willen gebruiken…
Read more

Product in plaats van probleem

Als je teveel op je dienst of product focust gaan presentaties en demo’s op eindeloze rondleidingen lijken, waarin je zoveel mogelijk features en voordelen presenteert waar de klant helemaal niet op zit te wachten. We zijn allemaal wel eens slachtoffer geworden van een salespersoon die een bepaald product probeerde te pitchen waar je helemaal niet…
Read more

Het gaat niet om jou!

Verkopers hebben de neiging om in gesprekken zichzelf het middelpunt te maken. Ze zeggen wat ze graag willen dat er gebeurt in plaats van uit te vinden wat de prospect wilt dat er gaat gebeuren.  Het gevolg is dat prospects zich niet gehoord voelen en dit is een garantie, om het vertrouwen in jou als…
Read more

De onboarding

Klinkt het volgende scenario herkenbaar?  Je hebt een nieuwe sales collega die een paar maanden geleden gestart is. De onboarding en het initiële warme welkom zijn voorbij: tijd om aan de bak te gaan. Na de eerste tegenslagen komen ze erachter dat het product aan de man brengen nog niet zo makkelijk is. 🧐 Tekenen…
Read more

Wat is het doel van cold callen?

Een afspraak maken? Een demo plannen? Pitchen? Closen?  Dit kunnen natuurlijk uitkomsten zijn van een cold call, maar geen doel op zich. Als je te veel focused op de uitkomst zal het je later in de sales cyclus een hoop frustratie en tijdverspilling opleveren.  Wat is het doel dan wel?  Het doel van cold callen…
Read more