Een afspraak maken? Een demo plannen? Pitchen? Closen?
Dit kunnen natuurlijk uitkomsten zijn van een cold call, maar geen doel op zich. Als je te veel focused op de uitkomst zal het je later in de sales cyclus een hoop frustratie en tijdverspilling opleveren.
Wat is het doel dan wel?
Het doel van cold callen is:
🔹 Awareness creëren, laten weten dat je bestaat en welke problemen je kan oplossen.
Problemen identificeren:
🔹 Om te kijken of degene aan de andere kant van de lijn problemen heeft die ze willen oplossen of
🔹 Ze bewust maken van problemen die ze hebben waarvan ze nog niet wisten dat ze die hadden of
🔹 Potentiële problemen blootleggen die ze kunnen verwachten in de toekomst
➡️ Ze te laten weten dat je misschien een oplossing hebt om deze problemen op te lossen.
Verder:
🔹 te intrigeren 🤔
🔹 interesse te wekken 🧐
Het belangrijkste:
➡️ Een vervolgstap vast te leggen
Als je focused op bovenstaand komt de uitkomst vanzelf.