Aardig gevonden worden.

86% van de zwakste verkopers heeft behoefte om aardig gevonden te worden, ten opzichte van slechts 11% van de top performers… 🤗

Ze hebben liever vriendelijke gesprekken in plaats van het stellen van onderzoekende vragen die het verschil maken in.

Hoe zit dat dan met de gun factor?

Het blijkt dat, om je de deal te gunnen, het vertrouwen dat je de klant kan helpen met het oplossen van zijn/haar probleem belangrijker is om de gun factor te creëren dan aardig gevonden te worden.

Hoe kan je dit oplossen?

1️⃣ Wees niet bang om direct te zijn als het waarde toevoegt aan de relatie.

2️⃣ Deel met klanten dat het voor jou oké is als ze ‘nee’ zeggen gedurende het salesgesprek of proces. Geef aan dat je liever een transparant gesprek en open dialoog hebt dan een beleefde ‘misschien’. Prospects kopen zelden als ze misschien zeggen.

3️⃣ ‘Detach from the outcome’ benader de klant zoals jij denkt dat het beste is, zonder bang te zijn dat ze je niet aardig vinden of dat je ze kwijtraakt.

Wie heeft er een 4️⃣ en 5️⃣?