Call Coaching…
Wordt binnen sales veel over gesproken.
Maar eigenlijk zelden wordt het goed en volledig uitgevoerd.
Dit is een activiteit waar bijna iedereen moeite mee heeft.
Zowel managers als sales.
Sales heeft vaak moeite met
1. Teveel focus op het geluid van hun eigen stem (tip lees bijvoorbeeld de transcriptie van je call opname eerst)
2. Zichzelf open opstellen en feedback ontvangen. (confrontatie mijdend)
3. Weten wat goed is en wat slecht is. (daarom zijn score kaarten en data echt belangrijk)
Managers hebben vaak weer moeite met.
1. Tijd vrij te maken om überhaupt het te doen. (niet echt een excuus, door call coaching gaat sales echt beter presteren of anders gezegd, hier maak je het verschil!)
2. Ervoor zorgen dat feedback beknopt is en actiematig. (Wat deden ze, Impact, Voorbeeld, Herhaling)
3. Weten wat je wel en niet moet bijhouden op een score kaart. (Score kaarten zijn je tool )
Dan zie je dat beide toch vaak moeite hebben met het meest belangrijke gedeelte.
EXECUTIE.
Dit is voor mij wat het verschil is tussen “Coaching” en “Lesgeven”.
Bij Coaching VOER je de skills echt uit en PRAAT je er niet alleen maar over.
Dus als je luistert, pauzeert, het punt bespreekt zorg je ook dat je een aantal keer oefent.
Call coaching is voor mij de basis en zou het voor jou ook moeten zijn.
Maar in de tussentijd, start met COACHEN, niet alleen maar met lesgeven.
Want als JIJ niet luistert naar de gesprekken, waarom zouden potentiële klanten dat wel moeten doen?